Saa onnitella!
Sartsa
2023-09-18 06:54:51 UTC
Mulla on tänään synttäri, 52 vuotta tulee täyteen.
Pitäkää tunkkinne.
MR2
2023-09-18 07:06:31 UTC
Post by Sartsa
Mulla on tänään synttäri, 52 vuotta tulee täyteen.
Onneksi olkoon :)
MR
Sartsa
2023-09-18 07:25:00 UTC
Post by MR2
Post by Sartsa
Mulla on tänään synttäri, 52 vuotta tulee täyteen.
Onneksi olkoon :)
Kiitos!
Pitäkää tunkkinne.
Keke Ketonen
2023-09-18 21:02:21 UTC
Valtavan paljon onnea!
Sartsa
2023-09-20 05:49:02 UTC
Post by Keke Ketonen
Post by Sartsa
Mulla on tänään synttäri, 52 vuotta tulee täyteen.
Valtavan paljon onnea!
Kiitos. Kyllä tää elämä alkaa olla taputeltu tässä iässä. Edessä on vain
vanhuus ja raihnaisuus. Kunpa joku aamu ei vain heräisi.
Pitäkää tunkkinne.
Keke Ketonen
https://i.pinimg.com/originals/ac/dbf6 /acdbf6885f94108f751991cee58de435.jpg
JiiHoo
2023-09-21 03:48:37 UTC
Post by Keke Ketonen
Post by Sartsa
Post by Keke Ketonen
Post by Sartsa
[...]
Tulipas hyvä kuva:
Tämän XML-dokumentin mukana ei näytä olevan mitään tyyli- tai
muotoilutietoa. Dokumentin hierarkia-puu on alla.
--
#######################################
Kääk! Oletko nähnyt kamalampaa sigua?
#######################################
Keke Ketonen
Täh? Klikkaako joku nyysseihin postattuja linkkejä?
JiiHoo
2023-09-22 05:41:42 UTC
Post by Keke Ketonen
Post by JiiHoo
Post by Keke Ketonen
Post by Sartsa
Post by Keke Ketonen
Post by Sartsa
[...]
Aina kun on kuvalinkki, niin klikkaan.
--
#######################################
Kääk! Oletko nähnyt kamalampaa sigua?
#######################################
HS
2023-09-22 19:25:41 UTC
Post by JiiHoo
Post by Keke Ketonen
Täh? Klikkaako joku nyysseihin postattuja linkkejä?
Aina kun on kuvalinkki, niin klikkaan.
Entä jos siellä on Tuksu?

JiiHoo
2023-09-23 09:24:58 UTC
Post by HS
Post by JiiHoo
Post by Keke Ketonen
Täh? Klikkaako joku nyysseihin postattuja linkkejä?
Aina kun on kuvalinkki, niin klikkaan.
Entä jos siellä on Tuksu?
Täytyy olla hengityssuojaimet ja ensiapulaukku käden ulottuvilla.
--
#######################################
Kääk! Oletko nähnyt kamalampaa sigua?
#######################################
MR2
2023-09-23 11:12:41 UTC
Post by Sartsa
Post by Keke Ketonen
Post by Sartsa
Mulla on tänään synttäri, 52 vuotta tulee täyteen.
Valtavan paljon onnea!
Kiitos. Kyllä tää elämä alkaa olla taputeltu tässä iässä. Edessä on
vain vanhuus ja raihnaisuus. Kunpa joku aamu ei vain heräisi.
Eteenpäin Petteri Punakuonon viitoittamaa leikkausten tietä.
Gaudeamus igitur, iuvenes dum sumus.
Post iucundam iuventutem,
post molestam senectutem
nos habebit humus.
MR
Sartsa
2023-09-23 13:19:37 UTC
Post by MR2
Post by Sartsa
Post by Keke Ketonen
Post by Sartsa
[...]
Eteenpäin, sanoi mummo lumessa. Iloitkaamme siis, niin kauan kuin olemme
huoria.
Pitäkää tunkkinne.
Jukka Lahtinen
2023-09-23 22:51:31 UTC
Post by Sartsa
Kiitos. Kyllä tää elämä alkaa olla taputeltu tässä iässä. Edessä on
vain vanhuus ja raihnaisuus. Kunpa joku aamu ei vain heräisi.
Naisen elämänvaiheethan tunnetusti ovat:
umpinainen, puolinainen, avonainen, kokonainen, raihnainen ja muinainen.
Näiden järjestyksessä voi olla jonkin verran variaatioita.
Jukka Lahtinen
Turo Juurakko
2023-09-24 09:20:31 UTC
Post by Jukka Lahtinen
Post by Sartsa
[...]
Sukupuolineutraaleille termeille olisi tilausta...
Kirjoituksia kellarista
Sartsa
2023-09-29 07:08:05 UTC
Post by Turo Juurakko
Post by Jukka Lahtinen
Post by Sartsa
[...]
Umpihenkilöinen, puolihenkilöinen, avohenkilöinen, kokohenkilöinen,
raihhenkilöinen, muihenkilöinen.
Ole hyvä.
Pitäkää tunkkinne.
Jukka Lahtinen
2023-09-29 15:30:22 UTC
Post by Sartsa
Post by Turo Juurakko
Post by Jukka Lahtinen
[...]
Jätit noihin kuitenkin naisesta nen-lopun.
Jukka Lahtinen
Keke Ketonen
2023-09-29 19:52:30 UTC
Post by Jukka Lahtinen
Post by Sartsa
Post by Turo Juurakko
Post by Jukka Lahtinen
[...]
Naisesta kuuluu käyttää tar-loppua, jos kyseessä on nuori naimaton
nainen. Tai jos pappissukua (-ius lopussa9), niin -ia.

Esimerkki: isä on Sven Korhonen => tyttölapsi on Inkeri / Ingrid
KorhoTAR. Ja kun inkeri menee naimisiin Pekka Rimpiläisen kansssa,
kirjataan Inkerin sukunimeksi KorhoNEN.

Esimerkki 2: isä on Sven Lithovius => tyttölapsi on Inkeri / Ingrid
LithovIA. Ja kun Inkeri menee naimisiin Pekka Rimp... ai niin, eihä
Lithoviuksen tytär minkään Rimpiläisen kanssa naimisiin mene.
Ari Saastamoinen
2023-10-01 10:36:16 UTC
Post by Keke Ketonen
Esimerkki: isä on Sven Korhonen => tyttölapsi on Inkeri / Ingrid
KorhoTAR. Ja kun inkeri menee naimisiin Pekka Rimpiläisen kansssa,
kirjataan Inkerin sukunimeksi KorhoNEN.
Tuon naimisiin menon jälkeenhän se on Rimiläiskä.
--
Arzka oh3mqu+***@hyper.fi - En halua follareita mailina
* Edellinen sigu oli aika paska jostain viime vuosituhannelta *