Yuccan synttäri tänään
Sartsa
2024-02-09 10:29:21 UTC
Paljon onnea, Yucca! Tosin taidan olla sinun killfileessä.
Vectum vestrum tenete!
Turo Juurakko
2024-02-09 10:31:21 UTC
Post by Sartsa
Paljon onnea, Yucca! Tosin taidan olla sinun killfileessä.
Huuhaassa onkin niin paljon kirjoittajia ja liikennettä että kannattaa
panna loputkin killiin...
Kirjoituksia kellarista
JiiHoo
2024-02-09 11:10:24 UTC
Post by Sartsa
Paljon onnea, Yucca! Tosin taidan olla sinun killfileessä.
Paljon onnea Yuccalla ja hänen from-kentälleen.
--
JiiHoo:
"Ja uskottavuuden saa vain sillä, että oikeasti sanoo tekevänsä mitä
väittää tekevänsä."
Jukka K. Korpela
2024-02-09 17:18:11 UTC
Post by Sartsa
Paljon onnea, Yucca! Tosin taidan olla sinun killfileessä.
Kiitos. Juu, olit. Suojautumisreaktioni; en osannut muuta. En osannut
reagoida enkä olla reagoimatta ongelmiin, ja lisäksi tuntui, että jos
jotain joskus sanoin, se vain pahensi asioita. Minulla on kerran ollut
vahva folie à deux, ja yritän välttää.

On jännää täyttää tasan 2³ × 3² vuotta. Ihmeellistä alkulukumystiikkaa!

ObHuuhaa: Näin persidentinvaalin toisen vaalin ttona (tto = aaton aatto)
tuli Mieleen, että lain mukaanhan on niin, että jos toinen jäljellä
olevista ehdokkaista kuolee tai tulee estyneeksi, koko vaalirumba alkaa
alusta ehdokkaiden asettamista myöten. Niinpä jos ehdokas, joka tulee
häviämään, tekee ennen vaalin tuloksen vahvistamista seppukun tai tulee
näkyvästi hulluksi, hän voisi näin estää sitä toista pääsemästä
presidentiksi ainakaan heti. Eikö se olisi pieni uhraus isänmaan ja
ennen muuta koston puolesta?

Jo asetetut ehdokkuudet olisivat voimassa, mutta uusia ehdokkaita voisi
asettaa, ja on vaikea kuvitella, ettei parempaa löytyisi. Huom. itse en
ole käytettävissä, mutta ehkä Paavo Väyrynen olisi.

Tällaista olen fundeerannut näin synttärini kunniaksi. Lahjaksi sain
karitsan paahtopaistia, valkosipuliperunoita, mustatorvisieniä ja
hummusta. Vaimo antoi tärkeän panoksen sillä, ettei osallistunut
valmistamiseen mitenkään.

Yucca
Sartsa
2024-02-10 11:33:41 UTC
Post by Jukka K. Korpela
Post by Sartsa
[...]
72:kö en osaa enää matematiikkaa. Eihän 72 ole alkuluku?
Post by Jukka K. Korpela
[...]
Jospa Stupido tekisi seppukun ja Dj Pexi tulisi näkyvästi hulluksi.
Molemmathan ovat jo näkymättömästi hulluja.
Ei edes ollut sienessä mukana?
Mahduitteko molemmat sieneen?
Vectum vestrum tenete!
Jukka K. Korpela
2024-02-10 20:17:18 UTC
– –
Post by Sartsa
Post by Jukka K. Korpela
On jännää täyttää tasan 2³ × 3² vuotta. Ihmeellistä alkulukumystiikkaa!
72:kö en osaa enää matematiikkaa. Eihän 72 ole alkuluku?
Ei ole, senhän tuo tekijöihin jako osoittaa. Mutta sen tekijöinä ovat
ensimmäinen alkuluku toisen alkuluvun osoittaman määrän kertoja ja
toinen alkuluku ensimmäisen alkuluvun osoittaman määrän kertoja!
Voiko tämä olla sattumaa?
Post by Sartsa
Post by Jukka K. Korpela
[...]
Tarkkaan ottaen oli, ja hän on meistä parempi sienestäjä. Saattoi myös
olla mukana perkaamisessa, mutta muun (esikäsittelyn, pakastamisen ja
ruuaksi valmistamisen) jätti minulle. Häneltä olen oppinut myös mm.
kärpässienten ja seitikkien käytön ruuaksi. Huom. Syytä tuntea ja
tunnistaa lajit.
Jukka Lahtinen
2024-02-10 21:34:25 UTC
Post by Jukka K. Korpela
Post by Sartsa
Post by Jukka K. Korpela
[...]
Ja heksadesimaalinahan se on 48.
Jukka Lahtinen
Jukka K. Korpela
2024-02-11 10:53:13 UTC
Post by Jukka Lahtinen
Ja heksadesimaalinahan se on 48.
Niin, ”ikä on vain numero” (oik. luku) ja eri lukujärjestelmissä
erilainen. Trikesimosekstiilijärjestelmässä se on 20.