Maaliskuun Iduksesta on jälleen selvitty
Sartsa
2024-03-16 18:23:48 UTC
Vai onko? Huuhaa on kovin hiljainen.
Mä tapasin psykiatrin torstaina, ei mennyt hyvin, se haluaa syöttää
mulle lamotrigiiniä eli lisää mömmöjä. Kuulemma mielialan tasaamiseen.
Ei minun mielialat vaihtele, olen joko masentunut tai psykoosissa.
Vectum vestrum tenete!
Keke Ketonen
2024-03-16 20:15:35 UTC
Post by Sartsa
Vai onko? Huuhaa on kovin hiljainen.
Minä olisin katkaissut hiljaisuuden huomenna, kun olisi tullut viestitön
kuukausi täyteen.
Jos se haluaa tarjota sulle ihan uusia mielialoja.
Jukka K. Korpela
2024-03-16 21:26:18 UTC
Post by Sartsa
Vai onko? Huuhaa on kovin hiljainen.
Hupsista. Mars-kuun idus lipsahti minulta ohi huomaamatta, eikä siitä
mitenkään varoitettu. Ehkä on hyvä olla poliittisesti merkityksetön
henkilö. Olisi aika karmeaa huomata, että iso jengi käy kimppuun puukko
kädessä, mukana paras kaveri, eikä edes ehdi miettiä, mitä sanoisi viime
sanoikseen. Ei Caesar suinkaan sanonut ”Et tu Brute!”, vaan sen pani
hänen suuhunsa Shakespeare, jolla oli aikaa miettiä (ja hänen
näytelmässään nämä eivät olleet C:n viimeiset sanat, vaan hän sanoi
vielä ”Then fall, Caesar”, sujuvalla englannilla). Eräiden antiikkisten
tietojen mukaan hän sanoi kreikaksi ”Kai sy, teknon?” ’Sinäkin, poika?’,
mutta uskottavimmalta tuntuu tieto, että hän sanoi
mielikuvituksettomasti, mutta totuudenmukaisesti ”Ista quidem vis est!”
’Tämähän on väkivaltaa!’.
Post by Sartsa
Mä tapasin psykiatrin torstaina, ei mennyt hyvin, se haluaa syöttää
mulle lamotrigiiniä eli lisää mömmöjä. Kuulemma mielialan tasaamiseen.
Ei minun mielialat vaihtele, olen joko masentunut tai psykoosissa.
Psykiatrit saattavat puhua sellaista, minkä olettavat olevan hyväksi
potilaalle, pitämättä liian tarkasti kiinni objektiivisista
tosiasioista. Pharmaca Fennican mukaan lamotrigiinin käyttöaihe on
(joidenkin sellaisten ohella, jotka tässä tuskin tulevat kyseeseen)
”Depressiojaksojen estoon potilailla, joilla on tyypin I kaksisuuntainen
mielialahäiriö ja pääasiassa depressiivisiä jaksoja”. No ehkä tuota
voisi tasaamiseksikin sanoa. Mutta siis masennusta yritetään estää.

Yucca