Näin unta varaventtiilistä ja huuhaasta
Sartsa
2024-04-07 09:26:59 UTC
Unessa Keke sanoi varaventtiilissä, että "viestinauha", kun tarkoitti
threadia. Siinä minä ihmettelin, että en ole koskaan kuullut sitä sanaa
käytettävän, vaikka olen lukenut nyyssejä vuodesta 1990. Aloin
kirjoittamaan huuhaaseen viestinauhasta, mutta unetti niin paljon, että
en jaksanut katsoa näppistä ja tekstistä tuli tällaista: Nyt mine
kirjoutan ilman että katson näppukseeen.
Oho, yllättävän ymmärrettävää.
Vectum vestrum tenete!
Keke Ketonen
2024-04-07 21:06:35 UTC
Post by Sartsa
[...]
Viestiketjua varmaan olen joskus käyttänyt, mutta en viestinauhaa. Ketju
on jotenkin heavy metalia, kun taas nauhasta tulevat mieleen jotkut
määrään satsaavat rukoilijatyypit. Tietysti riippuu nauhoista.
Sukkanauhoista ei tule rukoukset mieleen.
JiiHoo
2024-04-08 06:26:51 UTC
Post by Sartsa
[...]
Mä en ainakaan enää edes muista, että mikä on oikea termi
viestiketjulle, kun joka sovelluksessa on oma termi. Siis viestiketju
on varmasti oikein jossain, mutta jossain se on sitten väärä.

Varmaan jossain voi olla viestinauha.
--
#######################################
Kääk! Oletko nähnyt kamalampaa sigua?
#######################################
Sartsa
2024-04-08 15:33:56 UTC
Post by Keke Ketonen
Post by Sartsa
[...]
Sinun ei siis tarvitse rukoilla, että näkisit sukkanauhat?
Vectum vestrum tenete!
Keke Ketonen
"Moi Maria!" on kai kuitenkin pohjimmiltaan joku rukous.
Sartsa
2024-04-09 08:21:42 UTC
Post by Keke Ketonen
Post by Sartsa
Post by Keke Ketonen
Post by Sartsa
[...]
On se. Ave Maria on se, mitä katolilaiset hokee, että saisivat synnit
anteeksi. Schubertin Ave Maria on minulla päivittäinen korvamato, se soi
koko ajan päässä. Olen kai tehnyt kamalasti syntiä. Tosin tällä hetkellä
soi viime vuoden UMK-ehdokas Kuumaa: Ylivoimainen.
Vectum vestrum tenete!
Keke Ketonen
2024-04-11 19:26:47 UTC
Post by Sartsa
Post by Keke Ketonen
Post by Sartsa
Post by Keke Ketonen
Post by Sartsa
[...]
Mulla soi "Karklas korjaa, Karklas hoitaa".